מדיה ופרסום

מגמת מדיה ופרסום

מגמת מדיה ופרסום הינה מגמה טכנולוגית חדשנית ומתעדכנת הנלמדת בחטיבה העליונה מכיתה י’ עד יב’. במסגרת המגמה לומדים התלמידים יסודות בחקר התקשורת העכשווית וכן מתמקצעים בסדנאות עיתנאות מדיה דיגיטלית (ניו מדיה). המגמה הינה מגמה חדשנית ומאתגרת המציבה את תלמידיה בחזית הפיתוחים הטכנולוגים הקשורים לעולם התוכן התקשורתי. בסוף שלוש שנות הלימודים נבחנים התלמידים בבחינות המבגרות ברמה של 5 יחידות בתחום חקר התקשורת והחברה (לימודים עיוניים) ובמרמה של 3 יחידות (לימודים מעשיים) בתחום הפקת התוכן בהתמחות עיתונאות הניו מדיה.

 

המגמה מקנה לבוגריה מיומנויות לעיסוק בתחומי המדיה והפרסום. התלמידים רוכשים כלים לניתוח, להערכה ולביקורת של המידע המופץ בערוצי התקשורת הכתובים והאלקטרוניים. במרכז לימודי המגמה עומדת חוויית צריכת התקשורת כמדיום דומיננטי, המשקף ומעצב את ההוויה התרבותית, החברתית והפוליטית.

לימודי תקשורת וחברה (5 יחידות)

במסגרת לימודי המגמה לומדים התלמידים תחומים שונים העוסקים בעולם התקשורת העכשווית הן בתקשורת הממוסדת (ערוצי טלווזיה ועיתונים) והן בתקשורת האינטרנטית (אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות).

במהלך כיתה י”א ניגשים התלמידים לפרוייקט הערכה פנים בית ספרי המהווה 30% מציון הבגרות.

בסוף כיתה י”ב ניגשים התלמידים לבחינת בגרות מתוקשבת של משרד החינוך המהווה 70% מציון הבגרות.

לימודי הפקות עיתונאות ניו מדיה (3 יחידות לימוד – פרוייקט או 5 יחידות פרויקט + עבודת חקר)

בנוסף לימודים העיוניים הנלמדים במסגרת המגמה מתנסים התלמידים בתהליך מרתק של יצירת תוכן עיתונאי אקטיביסטי ברמה גבוה לסביבת הניו מדיה (אינטרנט ורשתות חברתיות).

במסגרת התמחות זו התלמידים לומדים כתיבה עיתונאית, תסריטאות,  צילום ועריכה של וידאו וסטילס, עיצוב גרפי בתוכנות מתקדמות (פוטושופ ולליטרום) , כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, קידום ושיווק תוכן ברשתות החברתיתו, עיצוב אתרים וניהול מערכות תוכן חדשותיות.

אופן הלימוד בהתמחות ניו מדיה

בכיתה י’ התלמידים מתנסים במקצועות השונים הקשורים לעולם ההפקה. מפיקים תכנים ומתמודדים עם אתגרים בעבודת צוות וקבלת אחריות.

בכיתה י”א התלמידים מפיקים פרוייקטון בקבוצות של עד 5 אנשי צוות. במהלך הפרוייקטון מפיקים התלמידים כתבות וידאו ומעלים אותם לאתר יעודי, בסוף השנה ניגשים התלמידים לבחינה פנימית על הפרוייקטון. בחינה זו מהווה 15% אחוזים מהציון בהתמחות זו.

בכיתה י”ב עובדים התלמידים על פרוייקט הגמר שלהם בקבוצות של עד 5 תלמידים בקבוצה. במסגרת פרוייקט זה כל קבוצה נדרשת לבנות קמפיין אקטיביסטי עיתונאי המביא לידי ביטוי את מגוון הכישורים אותם פתחו התלמידים במהלך שלוש השנים. בסוף שנת הלימודים ניגשים התלמידים לבחינת בגרות מול בוחן חיצוני מטעם משרד החינוך.

מעורבות חברתית 

תלמידי המגמה מתנדבים במסגרת שעות המחוייבות האישית במסגרת המגמה. התלמידים מתעדים את אירועי בית הספר השונים וזוכים להתנסות, הלכה למעשה, בעבודת תיעוד עיתונאית שמשלימה את הנלמד במסגרת השיעורים.

קישורים:

עמוד היוטיוב של המגמה -כנסו ועקבו אחרינו

משפיעים בטיקטוק

אתר “WORK IT” בני נוער עובדים. עוסק בזכויות בני נוער עובדים, בקשיים ובאתגרים איתם מתמודדים בני הנוער הבוחרים לצאת לשוק העבודה בגיל צעיר.

 

האתר “בני נוער משנים מציאות” הוקם במטרה להעלות לדיון ציבורי עניינים המעסיקים בני נוער. האתר משלב כתבות בנושאים שונים כגון: מצוקת הטסטים, הלחץ בבגרויות וגיוס לצה”ל.

האתר “מפסיקות לשתוק” עוסק בנושא ההטרדות המיניות בקרב בני נוער ובקרב מבוגרים בהשראת הקמפיין #METOO

האתר “את ואני” הוקם ע”י בוגרי המחזור הראשון של מגמת מדיה ופרסום בהתמחות ניו מדיה. האתר בנוי בצורה של קידום סרט העוסק בנערה שהרתה את ביתה הבכורה בגיל צעיר. באתר תוכלו למצוא כתבות הקשורות לנושא וגם את הסרט המלא באורך של 15 דקות בהפקת תלמידי ותלמידות המגמה.

באתר “מדברים גאווה” עוסק בנושא הדימוי של הקהילה הגאה בקרב בני נוער והחברה הישראלית בכלל. האתר מקדם שוויון מגדרי וזכויות להטב”ק.